Pagina's

zaterdag 3 augustus 2013

Warning: Don't cook your dog!

Mensen denken er vaak niet bij na, maar het is ontzettend gevaarlijk om je hond met dit weer in de auto te laten zitten. Als is het maar voor 10 min. Je hond kan hierdoor veel te makkelijk komen te overlijden. Iets wat volgens mij geen enkel baasje wil. Om uit te leggen wat er met een hond gebeurt als je hem of haar achter laat in een warme auto, heb ik een filmpje op gezocht. Daarin laat een dierenarts zien wat er met een hond gebeurt wanneer deze wordt achter gelaten in een warme auto. Een echte eye-opener voor vele mensen verwacht ik.



De temperatuur in een auto kan met dit weer binnen een half uur al oplopen tot ruim 45 graden. Dat is voor ons mensen al bijna ondragelijk, maar wij hebben het voordeel dat we kunnen zweten. Een hond kan dit niet en zal dus veel sneller bezwijken aan de hitte.

Helaas zijn er miljoenen excuses om je hond toch eventjes een minuutje in de auto achter te laten, maar doe dit nou alsjeblieft niet. Om te laten zien hoe ondragelijk warm het kan worden gaat de dierenarts in het volgende filmpje een half uur lang in een auto zitten met warm weer. Zo wil hij, net als ik, laten zien dat het ontzettend levensbedreigend is om een hond (of baby) in een kokend hete auto te laten zitten.

Ik hoop hiermee mensen te kunnen laten realiseren wat voor risico je neemt door je hond in een warme auto achter te laten.

Kijk en deel dit filmpje met anderen. Zo kan ook jij een leven redden van een hulpeloze hond

Zie je een hond zitten in een auto met dit weer, schakel dan zo snel mogelijk de politie in. Liever een keer te veel gebeld, dan een keer te weinig. 

5 opmerkingen:

  1. Je eerste redelijk goede blogpost!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry maar tip: probeer iets volwassenner te schrijven

    Verder echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schrijft niet leuk en k mag je niet.
    Je hebt ook echt niet door dat twee dingen hier boven iok van mij zijn.
    Die tweede vind ik wel goed bedacht ook hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee oke deze post is nog wel goed hoor, met dat filmpje ook, ik kan hem alleen niet zien.

    Alleen soms denk je info te geven die hartstikke logisch is. Zoals hond minder inspamning geven bij warmte. Logisch!!!
    denk daar beter aan bij je volgende post.

    Maar je vind t leuk om te doen dus lekker doorgaan maar ik zou wel wat met mikn tip doen


    x

    BeantwoordenVerwijderen